زمان جاری : چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 - 3:53 قبل از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



تعداد بازدید 56
نویسنده پیام
reza76 آفلاین


ارسال‌ ها44
عضویت1 /7 /1392
محل زندگیBushehr
سن: 19
تشکرها15
تشکر شده24
سامسونگ برای کوالکام پردازنده تولید میکند
گجت نیوز – برای تقریبا سه سال است که سامسونگ برای خرید و بهره‌مندی از پردازنده‌های پرقدرت به شرکت کوالکام وابسته بوده است. دلیل عمده این وابستگی به ارائه تکنولوژی پشتیبانی‌کننده‌ی شبکه LTE بازمی‌گردد که از سوی کوالکام در محصولات اسنپ‌دراگون استفاده می‌شود.


حالا گزارش جدیدی ورق این وضعیت را بازگردانده تا این بار کوالکام برای تولید چیپست های موردنیاز خود به سامسونگ متوسل شود. ظاهرا این شرکت قسمتی از تولیدات و سفارشات خود را به سامسونگ واگذار خواهد کرد. ساخت این چیپست ها از سوی سامسونگ در قالب فرآیند ۱۴ نانومتری FinFet اختصاصی این شرکت می‌باشد که نوع تولید آن، چیپست‌هایی قدرتمندتر و بهینه‌تر در مصرف انرژی را نتیجه می‌دهد.

گفته شده که این چیپست ها در سال ۲۰۱۵ به دستگاه‌های موبایل راه پیدا می‌کنند. لازم به یادآوری است که چیپست های کنونی اسنپ‌دراگون ۸۰۵ کوالکام با فرآیند ۲۸ نانومتری تولید می‌شوند.

سامسونگ به شکل رسمی این همکاری را اعلام نکرده و منابع مطلع از تصمیمات این شرکت، چنین خبری را نقل کرده‌اند. پس از اپل، کوالکام دومین شرکتی خواهد بود که وابستگی بزرگی به سامسونگ جهت تولید پردازنده‌های موبایل پیدا خواهد کرد. کوالکام علارغم تصاحب ۵۰ درصدی بازار چیپست های موبایل، همیشه از شرکت‌های دیگری جهت شراکت در فرآیند ساخت محصولات خود استفاده کرده و حالا این قرعه به نام سامسونگ و تولید چیپست های ۱۴ نانومتری آن افتاده است.

انتشار این خبر مقارن شده با اعلام هفته گذشته سامسونگ مبنی بر تولید موفقیت‌آمیز مدلی از چیپست های اگزینوس حامل مودم‌های LTE که به وضوح میدان بازی را تا حد زیادی به نفع این شرکت تغییر می‌دهد.

این همکاری اما در نهایت به سود هر دو شرکت تمام خواهد شد و سامسونگ که به تازگی به تولید چیپست های پیشرفته LTE وارد شده، می‌تواند درس‌های بسیاری را از شریک باتجربه خود فرا بگیرد.

منبع : اندروید ها
تجربه ای متفاوت از دانلود والپیپر
جمعه 27 تیر 1393 - 04:50
وب کاربر ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش
تشکر شده: 1 کاربر از reza76 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: reza &
reza آفلاین
کاربر انجمن

ارسال‌ ها20
عضویت11 /7 /1392
محل زندگیبوشهر
سن: 18
تشکرها27
تشکر شده6
پاسخ : 1 RE سامسونگ برای کوالکام پردازنده تولید میکند
تصویر: /weblog/file/forum/smiles/8.gif
شنبه 18 مرداد 1393 - 20:50
ارسال پیام نقل قول تشکر گزارش







برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.


پرش به انجمن :